Yamaha Starbike Forum banner

1100 cm3 czy 1300 cm3?

8.3K views 12 replies 8 participants last post by  Highwayman  
#1 ·
Mam 650 cm3 i uwielbiam ją. Jestem pewien, że za kilka lat chciałbym dokonać ulepszenia, więc czy 1100 cm3 V-Star jest lepszy niż 1300 cm3 V-Star?
 
#2 ·
Nigdy nie jeździłem 1300, ale mogę powiedzieć, że 1100 to bardzo fajny motocykl roboczy. Będzie jechał z rozsądną prędkością na autostradzie i dobrze się prowadzi po mieście. Czuję, że pracuje trochę ciężej na autostradzie i na wzgórzach w okolicach 50, kiedy moja żona jest ze mną, ale muszę tylko trochę bardziej przekręcić przepustnicę. Gdybym miał wybierać między tymi dwoma, wybrałbym 1300. Wtrysk paliwa, napęd pasem i te dodatkowe cm3 zrobią różnicę, zwłaszcza jeśli przewozisz pasażera. Planuję w pewnym momencie przejść na Road Star, ale gdyby pojawiła się dobra oferta na 1300, musiałbym się dobrze zastanowić.
 
#3 ·
To bardzo różne motocykle.

Dodaj Road Star 1600 do miksu, a otrzymasz więcej opcji: popychacze zamiast łańcuchów rozrządu, pojedynczy gaźnik we wczesnych latach, wtrysk paliwa później.

Myślę, że Yamaha dołożyła wszelkich starań, aby każdy mógł znaleźć to, czego chciał: gaźniki lub wtrysk paliwa, chłodzenie powietrzem lub cieczą, napęd wałem lub paskiem...

Wszystkie są świetnymi motocyklami i wszystkie mają swoje unikalne zalety.

A jeśli chcesz naprawdę płynnie działający motocykl, Royal Star to chłodzony cieczą silnik V4. W konfiguracji V4 silnik jest bardzo dobrze wyważony.
 
#4 ·
Jak powiedział NortherRider, 1100 to świetny motocykl. Zrobiłem wiele wycieczek z żoną na kilka dni. Sprawdza się dobrze, ale trzeba trochę bardziej odkręcić przepustnicę. To z szybą, załadowanymi sakwami i dużą torbą z tyłu. Gdybym miał wybrać jeden jako codzienny dojazd do pracy, wygrywa 1100. Jeżdżę swoim codziennie od ponad 4 lat. Ponownie, jeśli jeździsz we dwoje, wybrałbym 1300, sam i od czasu do czasu we dwoje 1100. Kolejnym czynnikiem jest to, że 1100 nie jest już produkowany od kilku lat, a 1300 został wycofany dopiero w zeszłym roku. Wsparcie posprzedażne dla obu jest doskonałe. Jeśli to możliwe, przetestuj oba i zobacz, który z nich Ci odpowiada.
 
  • Like
Reactions: NorthernRider
#5 ·
Royal Star itp....Obawiam się dużej wagi i dodatkowych kosztów....szczególnie większej wagi. Jeśli pozbędę się mojego 650, który na razie jest fantastyczny, to będzie to dla motocykla, który jest tylko trochę mocniejszy. Gdyby Yamaha zrobiła 800 cm3....to byłoby wspaniale. Bolt wygląda ładnie, ale jest fizycznie mniejszy niż mój 650. Ma jednak podobną wagę.
 
#10 ·
Royal Star itp....Obawiam się dużej wagi i dodatkowych kosztów....szczególnie większej wagi. Jeśli pozbędę się mojego 650, który na razie jest fantastyczny, to będzie to motocykl, który jest po prostu trochę mocniejszy. Gdyby Yamaha zrobiła 800 cm3....to byłoby wspaniałe. Bolt wygląda ładnie, ale jest fizycznie mniejszy niż mój 650. Ma jednak podobną wagę.
Waga nie jest problemem po krótkiej krzywej uczenia się. Mój 1100 załadowany żoną i ubraniami waży około 975 funtów, moja Harley załadowana w ten sam sposób ma dokładnie 1200 funtów. Mam teraz 1,68 m wzrostu, no może 1,65 m wzrostu i 56 kg wagi po wyjściu z wody. Jeżdżę tak całymi dniami, w ruchu miejskim, na otwartych drogach i krętych drogach (twisted sisters) bardzo spirted. Czasami na skrzyżowaniu z dużą pochylnią muszę się trochę skoncentrować, ale to żaden problem. Po prostu upewnij się, że możesz płasko postawić nogi na motocyklu, a waga nigdy nie powinna być problemem, i nie, nie mogę całkowicie płasko postawić nóg na Harleyu, może pewnego dnia dorosnę. ?
 
  • Like
Reactions: NorthernRider
#6 · (Edited)
Jeśli Twój 650 jest seryjny, możesz wykrzesać z niego kilka dodatkowych KM, stosując sportowy filtr powietrza i wydech oraz ponowne ustawienie gaźników.

Jedną z rzeczy, które należy zrobić, to sprawdzić swój seryjny filtr powietrza, jeśli nie jest biały jak papier, wymień go. Zaskakujące jest, ile mocy zablokuje brudny filtr powietrza, to tak, jakby uniemożliwiać całkowite otwarcie przepustnicy. Jeśli silnik nie może oddychać, nie może krzyczeć.

Jeśli chcesz inną opcję, jest Vstar 950.

Jeszcze jedna rzecz, którą warto podkreślić: motocykle Vstar to Vtwins jak HD, ale Harley produkuje silnik o długim skoku, niskich obrotach i wysokim momencie obrotowym. Silniki Vstar mają krótszy skok i znacznie wyższą czerwoną linię.

Jeśli jeździsz swoim Vstarem jak Harleyem, wleczesz go i zmieniasz biegi zbyt wcześnie, nie osiągasz maksymalnej mocy silnika.

Na 650 maksymalna moc wynosi 55 mil na godzinę na 4. biegu i 70 mil na godzinę na 5. biegu. Istnieje kilka stron internetowych, które podadzą Ci obroty na dowolnej prędkości na wszystkich pięciu biegach.

650 to już szybki motocykl - osiąga 100 mil na godzinę. Jeśli jedziesz WFO do 55 mil na godzinę na 4. biegu, standardowy wlot powietrza warczy z radości i robi to ponownie przy 70 milach na godzinę na 5. biegu.

Może po prostu musisz zmieniać biegi trochę później....
 
#8 ·
Był bardzo wdzięczny, że mu to wytłumaczyłem, a ostatnim razem, kiedy go widziałem, był bardzo zadowolony z motocykla.
 
  • Like
Reactions: Scrumdown
#9 ·
Jeździłem Royal Starem przez kilka godzin i jego waga jest trochę kłopotliwa, zwłaszcza z pasażerem zbliżającym się do zatrzymania. Nie miał zbyt wiele mocy, chyba że zredukowałeś jeden lub dwa biegi i wcisnąłeś gaz. Miałem 1700 Roadstara przez kilka lat i zamieniłem go na FJR. Roadstar też był ciężki, ale trochę łatwiejszy w prowadzeniu niż Royal Star. Silnik 1700 nie był tak płynny, jak chciałem. Ruch uliczny typu stop and go był okropny, ponieważ trzeba było trzymać go powyżej biegu jałowego, w przeciwnym razie szarpałby i rwał. Trzeba było jechać co najmniej 60 na najwyższym biegu, inaczej nie byłby zadowolony na wzniesieniu. Tyle jeśli chodzi o cały ten moment obrotowy na niskich obrotach. Zaskoczyło mnie, gdy podjeżdżałem pod mokre od deszczu wzniesienie na drugim biegu z umiarkowaną ilością gazu. Tylna opona zerwała przyczepność na nawierzchni, gdy wjeżdżałem na górę! Zmniejszyłem gaz i dałem go ponownie, tylko po to, by to się powtórzyło. Chwila grozy.
Moja ukochana i ja jesteśmy o wiele szczęśliwsi na FJR, jest płynny i szybki bez żadnej pracy. Będzie pracował na biegu jałowym we dwoje na płaskim terenie na każdym biegu. Wolno w strefie ograniczenia prędkości w mieście, zostaw go na 5. biegu i delikatnie przyspiesz z powrotem do prędkości. Ruch uliczny typu stop and go to pestka we dwoje. 1. bieg ma ładny, łatwy start, a ruch uliczny typu stop and go jest łatwy, po prostu zostaw go na biegu jałowym na pierwszym biegu, bez problemu. Roadstar nie pracowałby na biegu jałowym na żadnym biegu w żadnym momencie bez szarpania i mocnego trzęsienia.
 
#11 ·
Byłem na wszystkich 3. Mój tata miał 650 z hyperchargerem i prostymi rurami. Ja sam miałem 1100 i moim zdaniem osiągi były zbliżone. Zawsze chciałem trochę więcej na autostradzie, a gaźnik był od czasu do czasu problemem. Dwa lata temu kupiłem 1300 i uwielbiam ją. Jedyną modyfikacją, jaką w niej zrobiłem, jest wywiercenie przegrody. Nie miałem zbyt wiele $$ na więcej, ale w przyszłym sezonie będzie inaczej. Moja żona ma teraz 1100 i od czasu do czasu na niej jeżdżę i nadal jest dobrze, ale 1300 ma o wiele więcej miejsca. Wtrysk paliwa to dla mnie nowość i robi dla mnie dużą różnicę.
 
#12 ·
Posiadałem V Star 1100 Custom i jeździłem testowo Hondą 1300 i Yamahą Stryker 1300. Yamaha służyła jako swego rodzaju trampolina, aby dostać się do motocykla, którego naprawdę chciałem i który lepiej do mnie pasował. Ze względu na niski profil i łatwość prowadzenia mogłem ćwiczyć i stosować to, czego nauczyłem się na kursie bezpieczeństwa. To był dobry motocykl, nigdy nie miałem żadnych problemów mechanicznych i jest mnóstwo akcesoriów, które można kupić, aby *zrobić z niego Twój motocykl*. Każdy 1300, którym jeździłem, miał wtrysk paliwa, a reakcja na gaz była ogromną poprawą w porównaniu do Yamahy z gaźnikiem. Nie wspominając o ulepszeniach hamulców. Czy Yamaha 1300 ma napęd pasem? Jeśli tak, zwróć uwagę na różnice między napędem wałem a paskiem. Wolę płynną reakcję paska, ale to tylko ja. Jeden nie jest lepszy od drugiego, po prostu inny, z wyłączeniem ulepszeń hamulców. Lepsze hamulce są po prostu... lepsze. Moim następnym motocyklem był motocykl 1500 cm3, a teraz jeżdżę motocyklem 1900 cm3. Myślę, że dla wielu osób naturalną progresją jest to, że im bardziej się rozwijasz, tym więcej motocykla chcesz, ale znowu mówię tylko za siebie.