Yamaha Starbike Forum banner

650 klassiek stroomverlies

532 views 17 replies 6 participants last post by  Gusto  
#1 ·
Heb de fiets in december gekregen, nu doet hij raar met geen stroom. De fiets loopt wel, maar hij stottert een beetje als je gas geeft. Denk je dat het een benzineleiding is die geknepen is of dat de carburateurs schoongemaakt moeten worden? Of hebben deze een brandstofpomp? Waarschijnlijk is het de bougie niet, maar ik ga een benzineleiding en nieuwe bougies bestellen. In december zei de man die me de fiets verkocht dat hij de carburateurs toen had schoongemaakt. Is dat een lange tijd voor één keer buiten te staan, bedekt? Heb nu net stabilisatie toegevoegd aan de tank en nog steeds hetzelfde.

#2 ·
Is dit net begonnen? Hoe vaak heb je erop gereden sinds december? Hoe oud is de brandstof? Zit er roest in de brandstoftank? Is het brandstoffilter vervangen? Is het luchtfilter schoon, wit of gelig en smerig? Is dit met of zonder choke?

#3 ·
Ik heb symptomen van overslaan ervaren, van benzine die na slechts 2-1/2 maand in kwaliteit achteruitging. 9 maanden is zeker lang genoeg om te degraderen, vooral als het loodvrij is. Stabil is bedoeld om de bruikbaarheid van benzine te verlengen, niet om het te genezen nadat het slecht is geworden.

Ik zou de tank leegpompen of aftappen en het opnieuw proberen met verse brandstof.

#4 ·
Bedankt, ik heb een nieuwe gasleiding en een nieuwe brandstofpomp besteld. Ik wacht op een vriend om te komen kijken voordat ik begin met sleutelen. Ik heb de afgelopen dagen gefietst en nieuwe benzine bijgevuld. Het regent nu en het is buiten, dus ik ben op dit moment hier.

#6 ·
Het diagnosticeren van een probleem zoals het uwe kan moeilijk zijn zonder enige achtergrond, daarom heb ik al die vragen gesteld. Mijn eerste gedachte is dat er vuil in uw carburateurs is gekomen dat een van de sproeiers beperkt. Vuil kan zich langzaam ophopen en dan erg genoeg worden om het echt op te merken. Daarom vroeg ik of er tekenen van roest in de tank waren. Het kost niet veel roest in de tank om problemen in de carburateurs te veroorzaken, het brandstoffilter vangt niet alles op. Bent u ervan overtuigd dat de vorige eigenaar de carburateurs goed heeft "schoongemaakt"? Hoe zien de bougies eruit, zijn ze super wit (mager mengsel), helemaal zwart (rijk mengsel), of lichtbruin (goede staat)? Heeft u gecontroleerd op vacuümlekken tussen carburateurs en motor? Waarom vervangt u de brandstofpomp? Heeft u de eenvoudige test gedaan om de brandstofleiding tussen pomp en carburateurs te verwijderen, het uiteinde in een container te plaatsen en de sleutel om te draaien? Pompte hij brandstof? Uw motorfiets zal zonder de pomp draaien als u minimaal 1/2 tank brandstof heeft. Op de Vstar bevindt de bodem van de tank zich onder de carburateurs, de pomp wordt gebruikt om brandstof een beetje naar de carburateurs te pompen.

#8 ·
Gooi wat zeeschuim in de tank, dit helpt de brandstof en verwijdert eventuele afzettingen die zich hebben opgehoopt doordat deze 9 maanden heeft stilgestaan. Gebruik ongeveer 2 ons per gallon.

#9 ·
Mijn tanks zijn erg vies, maar niet veel roest. Waarmee maken jullie de tank schoon? Op een brommer heb ik ooit azijn gebruikt en daarna baking soda en water. Wat is seafoam, is dat een merk?
Ik ga een carburateurreiniger proberen en kom er bij jullie op terug.
Nieuwe brandstofpomp gekocht omdat ik dacht dat de oude vies zou kunnen zijn. Waarschijnlijk een domme aankoop, misschien breng ik hem terug of ga ik gewoon voor een nieuwe. Denken jullie dat ze lang meegaan?

#14 ·
Nou, het is een zware tijd geweest met de carburateurs. Eindelijk kreeg ik ze uit elkaar nadat ik 4 schroeven had dolgedraaid. Ik heb een gaskabel gebroken en nu wacht er nog een dolgedraaide schroef op me. Eentje die ik niet dolgedraaid heb, kwam zo aan. Dus nu wacht ik op een revisieset. Ik heb mijn brandstofpomp getest. Mijn brandstofleiding is helemaal gek en zat waarschijnlijk klem bij de bocht. Het is geen standaard leiding. Het standaard leidingstuk was waanzinnig duur, zo'n 30 dollar, maar ik heb het gekregen en ik denk dat het mijn probleem is, want de carburateurs waren veel schoner dan gedacht. Het is een slang met een voorgebogen vorm. Ik weet het zeker als ik het weer in elkaar heb gezet.

#15 ·
Het gekste aan de nieuwe gasslang is dat hij aan de ene kant 1/4 en aan de andere kant 5/16 is. Hij is bedoeld om op de pauw te passen. Ik heb er nu een messing fitting op zitten die van 1/4 naar 5/16 gaat. Ik was zo verbaasd dat ze niet de hele weg 5/16 hebben gedaan. Ik denk dat dat de reden is dat het een lijn van 30 dollar is. Gek hè?

#16 ·
Deze carburateurs bezorgen me de nodige ellende. De chokeveer vloog een bloembed in, dus ik heb een nieuwe veer besteld. Nu is het weer wachten, tenzij ik hem vind. Ik zou aanraden om deze carburateurs niet uit elkaar te halen om schoon te maken, tenzij ze echt vies zijn, omdat de kleine borgring en de kleine veer lastig te doen zijn.

#17 ·
oké, we hebben de veer 25 voet verderop gevonden met een grote magneet. De veer hielp mijn vader om een vinger erop te houden, zodat de veer er niet af zou vliegen. Nu heb ik de carburateurs weer gemonteerd en een keer getest, maar nu moet ik mijn tank nog steeds schoonmaken. De tank was ooit bekleed en de voering valt nu uit elkaar, dus het is een puinhoop. Ik heb luchtfilters en 120 jets erop en een ontluchtingsfilter.