Yamaha Starbike Forum banner

To podczas próby zmiany biegu

672 views 26 replies 8 participants last post by  lesblank  
#1 ·
Próbuję dowiedzieć się, dlaczego mój rower gaśnie przy zmianie biegów. Próbowałem ominąć przełącznik stopki bocznej, ale nadal nie działa. Każdy, kto miał ten problem i znalazł rozwiązanie, byłbym bardzo wdzięczny.
 

Attachments

#2 ·
Czy możesz opisać to trochę lepiej. Czy możesz uruchomić rower na biegu jałowym? Następnie wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg i gaśnie?
 
#3 ·
Czy możesz opisać to trochę lepiej. Czy możesz uruchomić motocykl na biegu jałowym? Następnie wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg i motocykl gaśnie?
Tak, mogę uruchomić motocykl na biegu jałowym i działa on bez zarzutu. Kiedy wrzucam bieg, motocykl po prostu gaśnie. Stopka boczna jest podniesiona, próbowałem nawet zmostkować czujnik biegu jałowego, żeby upewnić się, że to nie przez niego.
 
#4 ·
Więc motocykl działa, wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg i motocykl gaśnie. Czy motocykl szarpie do przodu, gdy gaśnie?
 
#6 ·
Wygląda na to, że sprzęgło wymaga regulacji, wygląda na to, że sprzęgło nie rozłącza się. Przy wyłączonym silniku wrzuć bieg, pociągnij za klamkę sprzęgła i zobacz, czy możesz przesunąć rower do przodu i do tyłu.
Jeśli przesuwa się do przodu i do tyłu, sprzęgło działa. Jeśli to działa, mogą to być diody systemu blokady. Jeśli się nie rusza, sprzęgło się nie zwalnia.
 
  • Like
Reactions: P51
#8 ·
Wygląda na to, że sprzęgło wymaga regulacji, wygląda na to, że sprzęgło nie rozłącza się. Gdy nie pracuje, wrzuć bieg, pociągnij za dźwignię sprzęgła i zobacz, czy możesz przesunąć motocykl do przodu i do tyłu.
Jeśli przesuwa się do przodu i do tyłu, sprzęgło działa. Jeśli to działa, mogą to być diody systemu blokady. Jeśli nie będzie się ruszać, sprzęgło się nie zwalnia.
Więc sprzęgło załącza, musiałem je wyregulować. Ale nadal gaśnie po wrzuceniu biegu. Gdzie mogę znaleźć diodę?
 
#9 ·
Czy możesz lekko podkręcić silnik i spróbować wrzucić bieg? Mogę się całkowicie mylić, ale myślę, że masz ustawiony niski bieg jałowy, sprzęgło może lekko się ślizgać, a po wrzuceniu biegu po prostu gaśnie. Uważaj, bo może ruszyć z kopyta. Miałbym kilka palców na przednim hamulcu. Powodem, dla którego tak myślę, jest to, że wyłączniki "bezpieczeństwa" uniemożliwiają uruchomienie motocykla, twój motocykl się uruchamia, więc dla mnie wyłączniki bezpieczeństwa odpadają.
 
  • Like
Reactions: Shotround
#24 ·
Czy możesz lekko podkręcić silnik i spróbować wrzucić bieg? Mogę się całkowicie mylić, ale myślę, że masz ustawione niskie obroty biegu jałowego, sprzęgło może lekko szarpać, a po wrzuceniu biegu po prostu gaśnie. Uważaj przy tym, bo może ruszyć z kopyta. Miałbym kilka palców na przednim hamulcu. Powodem, dla którego tak myślę, jest to, że wyłączniki "bezpieczeństwa" uniemożliwiają uruchomienie motocykla, twój motocykl się uruchamia, więc dla mnie to wyklucza wyłączniki bezpieczeństwa.
Albo zrób to, parkując przy ścianie! 😉
 
#11 ·
Przy niepracującym silniku, ze wciśniętym sprzęgłem, wrzuć bieg. Jak daleko możesz toczyć rower do przodu i do tyłu i jak trudne to było?
 
#13 ·
Czy sprzęgło jest wciśnięte i włączony jest bieg, gdy próbujesz go pchać? Jak długo rower stał nieużywany?
 
#16 ·
Tarcze sprzęgła mogą się ze sobą „blokować”. Tarcze są pokryte olejem, olej powoduje zasysanie między tarczami po postoju. Zazwyczaj poruszanie motocyklem na biegu przy wyłączonym silniku przerywa połączenie. Miałem je tak „przyklejone”, że nie dało się ich uwolnić, poruszając motocyklem. Musiałem uruchomić motocykl, podkręcić go dość wysoko i „puścić” sprzęgło. Jeśli używasz tej metody „puszczania” sprzęgła, bądź ostrożny, gdy tarcze się „uwolnią”, motocykl ruszy z tobą.

Zanim to zrobisz, czy możesz pchać motocykl na biegu jałowym? Próbując wyeliminować, czy przyczyną nie jest środkowy bieg lub napęd końcowy.
 
#18 ·
#19 ·
Swoją drogą, ta instalacja na zdjęciu prosi się o kłopoty w postaci przepalonych bezpieczników, problemów z przerwami lub pożaru, w najgorszym wypadku.

Miałem płyty blokujące się mocno w częściach RD350, które miałem, a które stały przez nie wiadomo jak długo - dekady, zgaduję. Moja metoda ich odblokowywania byłaby potępiana przez OSHA, lol.

Przednia opona przy budynku, tylna opona na asfalcie, silnik na 6 tys. obr./min i puść sprzęgło. :D W moim przypadku zadziałało, ale musisz mieć plan B na wypadek, gdyby to nie zadziałało, a tylna opona zaczęła się gwałtownie topić w kłębach dymu. 😁
 
#25 ·
Swoją drogą, ta instalacja elektryczna na zdjęciu jest proszeniem się o kłopoty w postaci przepalonych bezpieczników, problemów z przerwami w działaniu lub, w najgorszym wypadku, pożaru.

Miałem zablokowane sprzęgła w rowerze części RD350, który stał przez nie wiem jak długo - myślę, że dekady. Moja metoda ich odblokowania byłaby potępiona przez OSHA, lol.

Przednie koło o budynek, tylne koło na asfalcie, silnik na 6 tys. obrotów i puścić sprzęgło. :D W moim przypadku zadziałało, ale trzeba mieć plan B na wypadek, gdyby to nie zadziałało i tylne koło zaczęło się gwałtownie topić w chmurze dymu. 😁
Tak, instalacja elektryczna jest w trakcie poprawiania, zostanie uporządkowana.
 
#20 ·
Innym podejściem byłoby wrzucenie roweru na 5. bieg i, bez uruchomionego silnika i bez wciśniętej sprzęgła, pchanie roweru do przodu i/lub do tyłu z całej siły, próbując odkleić płyty sprzęgła. Użycie 5. biegu zamiast 1. da większą siłę nacisku na płyty sprzęgła podczas pchania. Zrobiłem to niedawno w motocyklu terenowym, który stał nieużywany przez 5 lat.
 
#22 ·
Innym podejściem byłoby wrzucenie biegu 5 i, bez uruchomionego silnika i nie wciśniętej sprzęgła, pchanie roweru do przodu i/lub do tyłu z całej siły, próbując odkleić płyty sprzęgła. Użycie 5. biegu zamiast 1. da większą siłę nacisku na płyty sprzęgła. Zrobiłem to niedawno w motocyklu terenowym, który stał przez 5 lat.
Piąty bieg jest również znacznie bezpieczniejszym sposobem na zrobienie tego z uruchomionym silnikiem. Zamiast kręcić oponą, zazwyczaj zdusi silnik, jeśli są tak zablokowane.

Zazwyczaj, jeśli tak jest (silnik gaśnie), istnieje mechaniczny problem uniemożliwiający rozłączenie sprzęgła ... jak brakujący łożysko kulkowe pod dźwignią sprzęgła od ostatniego faceta, który nie wiedział lepiej i widział, jak się toczy.
 
#21 ·
Ekstremalnym środkiem jest dodanie pianki do oleju, uruchomienie motocykla i pozostawienie go na 2 minuty. Wyłączyć motocykl. Wziąć opaskę zaciskową, założyć ją na dźwignię sprzęgła, aby utrzymać ją wciśniętą. Zostawić na noc. Sprawdzić następnego dnia, czy toczy się na biegu. Nie uruchamiać motocykla. Jeśli się toczy, spuścić olej, wymienić filtr. Napełnić olejem.
Jeśli się nie toczy, spróbuj jeszcze jeden dzień z dźwignią zaciśniętą opaską. Jeśli nie jest dobrze. Będziesz musiał rozebrać sprzęgło, aby je wyczyścić. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, poświęć czas i zrób dużo zdjęć. Wyczyścić i ponownie złożyć. Spuścić olej, wymienić filtr, napełnić olejem i wyruszyć na przejażdżkę.
 
#26 ·
Ekstremalnym środkiem jest dodanie pianki morskiej do oleju, uruchomienie motocykla i pozostawienie go na 2 minuty. Wyłącz motocykl. Weź opaskę zaciskową, załóż ją na dźwignię sprzęgła, aby trzymać ją wciśniętą. Zostaw to na noc. Sprawdź następnego dnia i zobacz, czy toczy się na biegu. Nie uruchamiaj motocykla. Jeśli się toczy, spuść olej, wymień filtr. Napełnij olejem.
Jeśli się nie toczy, spróbuj jeszcze jeden dzień z dźwignią zaciśniętą opaską. Jeśli nie jest dobrze. Będziesz musiał rozebrać sprzęgło, aby je wyczyścić. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, poświęć czas i zrób dużo zdjęć. Wyczyść i ponownie złóż. Spuść olej, wymień filtr, napełnij olejem i wybierz się na przejażdżkę.
Spróbuję tego, jeśli nie uda mi się go odblokować, wrzucając bieg.