Yamaha Starbike Forum banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
Joined
·
55 Posts
Discussion Starter #1
So I am kind of getting what I want to do "in a row" a figuring out the order I am gonna tackle things when I turn my v-star into a bobber. One of the things I really want to do is change out the gas tank for a harley peanut tank. At first it seemed like an issue of modifying the tank to fit the bike (seems relatively straight forward) but as I look into it more, it appears it actually requires modifying the frame of the bike (something I am much less comfortable with). Any tips? I have a friend with the equipment experience to mod the tank, but honestly, I don't feel comfortable about chopping the frame on the bike. Is this a bust then? Thanks in advance guys.
 

·
Registered
Joined
·
257 Posts
So, if you screw up modifying the tank, how will it affect the handling of the bike? I'd stay away from the frame unless I REALLY know what I'm doing.
 

·
Registered
Joined
·
55 Posts
Discussion Starter #3 (Edited)
Haha, well yeah, thats definitely my point. But the tank i guess only is made to fit a single bar, but the v-star apparently has a double bar? I am not sure what is necessary to modify the tank. Trust me, the last thing i want to do is modify the frame. I am not look to make any major structural changes, not that I could if I wanted to.
 

·
Registered
Joined
·
274 Posts
I just made the same discovery. I felt even worse when I saw the post "Vstar 650 build" by bones11. Take a look. He chopped the frame on a 650 and used a really sweet looking tank. Way way over my head, but it really looks great. Good luck finding a tank you like.
 

·
Registered
Joined
·
55 Posts
Discussion Starter #5
ugh. Thanks man, but this makes me feel the same way. I have found people who haven't chopped the frame and still used a peanut tank, but it looks so damn high. I'll keep looking I guess.
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
If you look at the "king" size sportster tanks you'll have something to work with. You'll have to cut the bottom completely out of the tank and raise it up 3-4 inches then re-weld it in. It'll take somebody that knows what they are doing......and you'll not be able to pass very many gas stations....figure about 1/2 the current range.

You really need a bike with a single backbone frame...there are a ton of them out there.
 

·
Registered
Joined
·
55 Posts
Discussion Starter #7
Yeah, the king size tank was kind of what I was thinking. If I got the normal peanut, it would probably be like 1 gallon by the time it was done. I would seriously consider getting a single backbone bike, but I am married....I may not be if I try to buy another bike.
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
Yeah. But like you said up above, they just look kinda funny that way. It's your bike though and if that doesn't bother you...go for it.
 

·
Registered
Joined
·
257 Posts
I must be showing my age. In my day, a peanut tank, was like the tank on the "Capt. America" bike. What the picture shows me is a Sportster tank. I guess I've got some catching up to do.
 

·
Registered
Joined
·
2,181 Posts
I must be showing my age. In my day, a peanut tank, was like the tank on the "Capt. America" bike. What the picture shows me is a Sportster tank. I guess I've got some catching up to do.
Lol .... I'm with you! It seems that a lot has changed....like the term "bobber" too.
 
1 - 11 of 11 Posts
Top