Yamaha Starbike Forum banner
21 - 27 of 27 Posts
Ekstremalnym środkiem jest dodanie pianki do oleju, uruchomienie motocykla i pozostawienie go na 2 minuty. Wyłączyć motocykl. Wziąć opaskę zaciskową, założyć ją na dźwignię sprzęgła, aby utrzymać ją wciśniętą. Zostawić na noc. Sprawdzić następnego dnia, czy toczy się na biegu. Nie uruchamiać motocykla. Jeśli się toczy, spuścić olej, wymienić filtr. Napełnić olejem.
Jeśli się nie toczy, spróbuj jeszcze jeden dzień z dźwignią zaciśniętą opaską. Jeśli nie jest dobrze. Będziesz musiał rozebrać sprzęgło, aby je wyczyścić. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, poświęć czas i zrób dużo zdjęć. Wyczyścić i ponownie złożyć. Spuścić olej, wymienić filtr, napełnić olejem i wyruszyć na przejażdżkę.
 
Innym podejściem byłoby wrzucenie biegu 5 i, bez uruchomionego silnika i nie wciśniętej sprzęgła, pchanie roweru do przodu i/lub do tyłu z całej siły, próbując odkleić płyty sprzęgła. Użycie 5. biegu zamiast 1. da większą siłę nacisku na płyty sprzęgła. Zrobiłem to niedawno w motocyklu terenowym, który stał przez 5 lat.
Piąty bieg jest również znacznie bezpieczniejszym sposobem na zrobienie tego z uruchomionym silnikiem. Zamiast kręcić oponą, zazwyczaj zdusi silnik, jeśli są tak zablokowane.

Zazwyczaj, jeśli tak jest (silnik gaśnie), istnieje mechaniczny problem uniemożliwiający rozłączenie sprzęgła ... jak brakujący łożysko kulkowe pod dźwignią sprzęgła od ostatniego faceta, który nie wiedział lepiej i widział, jak się toczy.
 
Kolejnym trikiem, który widziałem z pewnym sukcesem, jest wymiana oleju i filtra. Przywiąż dźwignię sprzęgła opaską zaciskową i pozostaw na kilka dni. Po prostu upewnij się, że podczas wymiany oleju używasz specjalnego oleju do systemu mokrego sprzęgła.
 
Czy możesz lekko podkręcić silnik i spróbować wrzucić bieg? Mogę się całkowicie mylić, ale myślę, że masz ustawione niskie obroty biegu jałowego, sprzęgło może lekko szarpać, a po wrzuceniu biegu po prostu gaśnie. Uważaj przy tym, bo może ruszyć z kopyta. Miałbym kilka palców na przednim hamulcu. Powodem, dla którego tak myślę, jest to, że wyłączniki "bezpieczeństwa" uniemożliwiają uruchomienie motocykla, twój motocykl się uruchamia, więc dla mnie to wyklucza wyłączniki bezpieczeństwa.
Albo zrób to, parkując przy ścianie! 😉
 
Discussion starter · #25 ·
Swoją drogą, ta instalacja elektryczna na zdjęciu jest proszeniem się o kłopoty w postaci przepalonych bezpieczników, problemów z przerwami w działaniu lub, w najgorszym wypadku, pożaru.

Miałem zablokowane sprzęgła w rowerze części RD350, który stał przez nie wiem jak długo - myślę, że dekady. Moja metoda ich odblokowania byłaby potępiona przez OSHA, lol.

Przednie koło o budynek, tylne koło na asfalcie, silnik na 6 tys. obrotów i puścić sprzęgło. :D W moim przypadku zadziałało, ale trzeba mieć plan B na wypadek, gdyby to nie zadziałało i tylne koło zaczęło się gwałtownie topić w chmurze dymu. 😁
Tak, instalacja elektryczna jest w trakcie poprawiania, zostanie uporządkowana.
 
Discussion starter · #26 ·
Ekstremalnym środkiem jest dodanie pianki morskiej do oleju, uruchomienie motocykla i pozostawienie go na 2 minuty. Wyłącz motocykl. Weź opaskę zaciskową, załóż ją na dźwignię sprzęgła, aby trzymać ją wciśniętą. Zostaw to na noc. Sprawdź następnego dnia i zobacz, czy toczy się na biegu. Nie uruchamiaj motocykla. Jeśli się toczy, spuść olej, wymień filtr. Napełnij olejem.
Jeśli się nie toczy, spróbuj jeszcze jeden dzień z dźwignią zaciśniętą opaską. Jeśli nie jest dobrze. Będziesz musiał rozebrać sprzęgło, aby je wyczyścić. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, poświęć czas i zrób dużo zdjęć. Wyczyść i ponownie złóż. Spuść olej, wymień filtr, napełnij olejem i wybierz się na przejażdżkę.
Spróbuję tego, jeśli nie uda mi się go odblokować, wrzucając bieg.
 
Spróbuję, jeśli nie uda mi się go uwolnić, wrzucając bieg
Warto spróbować, ale z mojego doświadczenia wynika, że potrzebujesz trochę tarcia na tylnym kole, aby uwolnić sprzęgła.
 
  • Like
Reactions: MatthewR52
21 - 27 of 27 Posts